Elnökjelölti bemutatkozás, programok (2021)

Kedves Hallgatóink!

Idén is ketten pályázták meg az ELTE BGGyK HÖK elnöki tisztségét!


A jelöltek bemutatkozása és programja:

Horváth Sára vagyok, másodéves nappalis hallgató, értelmileg akadályozottak pedagógiája és szomatopedagógia szakirányokon. 2020-ban kezdtem meg tanulmányaimat a karon,
Mindig is érdekelt az érdekképviselet, ezért már általános, majd később középiskolában is tagja voltam a Diák Önkormányzatnak. Általános iskolában, mint elnök, gimnáziumban, mint évfolyamképviselő.
Ezek mellett aktívan tevékenykedtem, tevékenykedem egyéb közösségekben is, ahol gyerekeket, fiatalokat táboroztatunk, ezért volt lehetőségem megtanulni, hogyan lehet egy száz plusz fős tábort jól megszervezni, illetve érdeket érvényesíteni. Szalézi animátorként sok mindenre felkészítenek, megtanulunk különböző pedagógiai módszereket, és mivel a gyakorlatban, mindennapi életben vagyok jelen ebben a szerepemben, így előrevisz a nap, mint nap elém kerülő helyzetek megoldásában is.
Továbbá együtt dolgozom a Magyar Speciális Olimpiai Szövetséggel is, mint Youth Leader, ami újabb tanulási felületet biztosít nekem, mind idegennyelv gyakorlásba, mind érdekérvényesítésben.
Mikor tavaly szeptemberben elkezdtem a Bárczin tanulni, nagyon megragadott a HÖK-ös élet, és az, hogy tényleg bele lehet szólni abba, hogy mi történik a hallgatókkal, számít mit gondolunk. Egyből tudtam, hogy szeretnék része lenni ennek a dolognak csak azt nem tudtam még pontosan, hogy hogyan is tegyem. Aztán az Orientációs Napok keretében bővebben is megismerhettem a HÖK működését, így jelentkeztem is küldöttgyűlési tagnak, ahol a választásnál bizalmat szavazott nekem az évfolyam, így elkezdődött HÖK-ös pályafutásom.
Később segítettem az évfolyamot érintő munkákban, majd rájöttem, ennél azért többet szeretnék tenni, szóval jelentkeztem seniornak, de másfelé sodort az élet, így én lettem a HÖK elnökhelyettese. Segítettem, ahol tudtam, jártam a különböző gyűlésekre. Nyáron az esélyegyenlőségi bizottság munkáját segítettem EFOTT-on, emellett pedig részt vettem a gólyatábor előkészítésében is, ahol végül, mint főszervező voltam jelen. Sokat tanultam abból az öt napból, sok új dolgot tanultam, és rengeteg segítséget kaptam ahhoz, hogy a jövőben jól tudjam majd csinálni.
Jelenleg pedig ügyvivő elnökként vagyok jelen, és segítek, amiben csak tudok.

Programom:
1. Gólyatábór, Orientációs esemény
2. Események, rendezvények
3. Hallgatói képviselők
4. Utánpótlás képzés
5. Kari vezetőséggel való együttműködés


Csernák Tamás vagyok az ELTE BGGYK másodéves nappali alapszakos hallgatója autimus spektrum pedagógiája – tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon. Tanulmányaimat a Bárczin 2019-ben kezdtem, de a Karral való kapcsolatom ennél jóval régebbi.
Egészen pontosan 2014-es, amikor is a TTK matematika szakjára nyertem felvételt. Akkoriban a bárczisoknak és a matekosoknak közös gólyatáboruk volt Gyógymatek GT néven és ebből kialakult egy olyan közösség, ahol rengeteg közös programot szerveztünk és ugyanennyi barátság is szövődött, éppen ezért már akkor sok bárczissal megismerkedtem.
A matematika szakon 2014-2017 között végeztem az alapképzést matematikus szakirányon, majd ugyanott matematikus mesterképzést 2017-2019 között. Jelenleg a Matematika Doktori Iskola elméleti matematika doktori képzését végzem a Bárczival párhuzamosan.
A matematika szakon töltött 5 évem alatt végig aktív voltam. Többször vettem részt egyetemi matematikaversenyeken, köztük az Egyetemisták Nemzetközi matematikaversenyén (IMC) 2016, 2017 és 2018-ban, 2017-ben a legjobb eredményt értem el a magyar indulók között, a Vojtech Jarnik matematikaversenyen 2015-ben és 2018-ban, illetve itthon a Schweitzer Miklós Matematikai Emlékversenyen 2016-tól 2019-ig, melyen szintén jelentős eredményeket értem el.
A tanulmányi versenyek mellett a hallgatói közéletből is kivettem a részemet. Már gólyaként is részt vettem a legtöbb egyetemi rendezvényen (Gólyatábor, Avató, Gólyabál). Először 2016-ban jelentkeztem mentornak, ám akkor végül nem válogattak be, így szervező lettem a 2016-os Gyógymatek GT-ben. Egy évvel később 2017-ben viszont már beválogattak mentornak, ahol részt vettem a 2017-et Természetgyógyász gólyatáborban, és utána is segítettem a gólyacsapatomat. 2017 és 2019 között én rendeztem Viszmeg Krisztiánnal a Matekos Teadálutánt, a matekosok legfontosabb közösségi eseményét. 2018-tól pedig hallgatói delegáltként tagja voltam a Matematika Intézet Intézeti Tanácsának. Ezen kívül közreműködtem a Kari Nyílt nap szervezésében a TTK-n 2018-ban, valamint a pi napi piknik szervezésében 2019-ben és 2020-ban, utóbbi végül sajnos nem lett megtartva.
Jelenleg a bárczis közösségben is igyekszem minél aktívabban szervezni a közösséget és részt venni a programokon, most többnyire a HÖK keretein kívül. 2020 decemberében a szigorúbb lezárások idején szerveztem az évfolyamnak online társasjátékos eseményt, amelyen bár kevesen voltak, de jól sikerült, a hallgatók örültek a közösségi program lehetőségének. Idén őszi félévben, hogy a járványhelyzet már megengedte, de az épület felújítás miatt nem voltak az órák megtartva például autizmus szakirányon, szerveztem egy tanulócsoportot az évfolyamomon, melynek tagjaival az autizmus szakirányos órákat együtt követjük a Lágymányosi Campusról. Ez lehetőséget ad az elhangzott anyagok azonnali megbeszélésére, ezen kívül az órák alatt valóban közösségben lehetünk és a csapatmunkák során is jó lehet. A matekosokkal most is tartom a kapcsolatot, idén októberben egy Matekos Kirándulás szervezésében is közreműködök.
Saját magam jellemzésére több dolgot is meg tudok állapítani. Egyrészt tudatos vagyok, szeretem előre megtervezni a körülöttem lévő dolgokat, tevékenységeket, folyamatokat, mérlegelni az összes lehetőséget és ez alapján dönteni és végrehajtani. A számomra fontos célokért igyekszem mindig megfelelően kiállni és nagyon erős igazságérzetem van. Ezen kívül kreatív vagyok, gyakran állok elő új ötletekkel és nyitott vagyok mások ötleteire is, szeretek új dolgokat megismerni és kipróbálni.
Nagyon fontos számomra a demokrácia, amit szeretném, hogy a karon is minél jobban megvalósulhasson a hallgatói ügyekben. A demokrácia lényege, hogy egy kérdésben mindenkinek legyen beleszólása a döntéshozatalba és a döntés közösen, valódi érdekek összeegyeztetésével szülessen, ne csupán többségi szavazással.

A programom 12 pontban:

1. A HÖK működése legyen átlátható és demokratikus, valóban a hallgatói érdekek képviseletét lássa el
2. Együttműködés a matematika szakterülettel, a Gyógymatek visszaállítása
3. Hatékony járványügyi védekezés a hallgatói érdekek figyelembe vételével
4. Átlátható tanulmányok és tanulmányi ügyintézés a hallgatóknak
5. Hatékony gazdálkodás és minél több hallgató ösztöndíjban részesítése
6. Kollégiumi férőhelyek minél több hallgatónak
7. Egy élhető egyetemi épület szolgáltatások széles választékával
8. Hallgatói rendezvények a közösség építésére
9. Seniorrendszer a gólyák segítésére
10. A hallgatók számára átlátható kommunikáció a HÖK részéről
11. Sportolási lehetőségek biztosítása a hallgatóknak
12. Nemzetközi együttműködés

Leave a Reply